Článek Pochod pro život - 1. 3. 2009, Poznaň

Vložit nový komentář (moderovaná diskuze)

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Moderované komentáře k článku: Pochod pro život - 1. 3. 2009, Poznaň

05. 03. 2009 - 20:15

marieke: Předpokládám, že zas můj komentář pod nějakou záminkou smažete, ale když už se tu zmiňujete o Polsku proč nezmíníte třeba tu paní, co po narození dítěte oslepla, protože jí polští doktoři zakázali jít na potrat ačkoli porod mohl ohrozit její život a definitivně jí sebral zdraví? Proč tu nezmíníte asi 15letou polskou dívku, co byla znásilněna a opět jí zakázali jít na potrat? To se vám (lidově řečeno) nehodí do krámu, že?

---
marieke.pise.cz

06. 03. 2009 - 17:40

pro-zivot: Ne,já rozhodně nemažu komentáře jenom proto, že jsou nesouhlasné. To jsem ještě neudělala a dělat to nebudu.
Z vašeho komentáře je poznat, že máte o situaci v Polsku hodně zkreslené představy. V Polsku potraty ŽENÁM nikdo nezakazuje - žena není za potrat trestána. Za zabití nenarozeného dítěte je naopak trestán gynekolog - a je to tak správné, protože posláním lékaře není zabíjet. Lékař, který zabíjí, jedná v přímém rozporu s Hippokratovou přísahou i lékařskou etikou. Zákon zároveň chrání lékaře, kteří potraty vykonávat nechtějí (v ČR jsou lékaři k potratům nuceni).
Ty dva příběhy, které zmiňujete, proběhly o dost jinak, než tu popisujete.
Žena, o které píšete, neoslepla (a rozhodně nebyl ohrožen její život) a nikdo jí nic nezakázal. Bylo to trochu jinak. Alicija T. (to je ta paní) je žena se silnou oční vadou. Po porodu druhého dítěte ji lékaři opakovaně varovali, že další těhotenství by pro ni bylo nebezpečné, že by mohla eventuelně i oslepnout.
Alicija T. na varování lékařů kašlala a pořídila si třetí dítě. Když byla už asi ve dvanáctém týdnu, najednou změnila názor s tím, že přece jen půjde radši na potrat.
Nevím, jestli jste někde viděla, jak vypadá dítě ve dvanáctém týdnu těhotenství. V té době je už zcela vyvinuté a je vlastně jen zmenšeninou "normálního" miminka. Má vyvinuté všechny orgány, všechny části těla, ruce, nohy, obličej. Na ultrazvuku ho můžete vidět, jak si cucá palec, jak "poskakuje" v plodové vodě, jak se chytá pupeční šňůry. Divíte se polským lékařům, že odmítli takové dítě zabít?
Ano, protože tak to bylo. Aliciji T. potrat nikdo nezakázal. Polské zákonodárství povoluje legální potrat v případě, že těhotenství ohrožuje život nebo zdraví matky, což v tomto případě bylo (přestože si za to mohla sama).
Ale lékaři to odmítli udělat. A tím se dostáváme k otázce, zda mají být lékaři k potratům nuceni.
Domnívám se že nemají. Zaprvé, jak už bylo řečeno výše, posláním lékaře je léčit, nikoli zabíjet. Zadruhé, svoboda něco udělat (vy hrozně rádi používáte v souvislosti s potraty slovo svoboda) také zahrnuje svobodu to neudělat. Jinak už bychom nemohli mluvit o svobodě, ale o povinnosti.
Já se zabíjením nenarozených dětí nesouhlasím, vy ano. Ale snad se shodneme aspoň na tom, že K POTRATŮM NEMÁ BÝT NUCEN NIKDO, KDO S NIMI NESOUHLASÍ.

---
pro-zivot.pise.cz

06. 03. 2009 - 17:55

pro-zivot: Zapomněla jsem to dokončit. . .
Lékaři tedy odmítli dítě zabít, takže se narodilo a je to krásná, zdravá holčička. Dokázala byste jí říct do očí, že je škoda, že je naživu?
Její matka neoslepla, ale zhoršil se jí zrak. Ale jak už jsem napsala,těžko se dá považovat za oběť, když byla před těhotenstvím opakovaně varována.
A s tou dívkou to taky nebylo úplně tak jak říkáte. Nebyla znásilněla, otěhotněla dobrovolně s nějakým stejně starým spolužákem ze školy. Ale ještě jí nebylo patnáct let, takže to byl také případ, kdy polský zákon dovoluje gynekologům dítě zabít.
Ale slyšíte, DOVOLUJE, NEPŘIKAZUJE. A tak řada lékařů prostě využila možnost potrat odmítnout, protože v Polsku nesmí být k potratu nikdo nucen. Nikdo té holce nic nezakázal.
Dítě nakonec zabili v jedné nemocnici v Gdaňsku. Bylo mu dvanáct týdnů a byl to poslední den, kdy to podle zákona bylo možné.

---
pro-zivot.pise.cz

11. 03. 2009 - 22:01

marieke: Ok, děkuju za upřesnění Abych trošku přiblížila svůj názor-já nejsem nadšeným příznivcem potratů. Osobně bych na potrat nikdy nešla, to si nedokážu představit a byla bych ráda, kdyby si ženy uvědomily, že pokud dítě nemohou vychovávat samy tak jsou i jiné možnosti než potrat. Stejně tak s Vámi souhlasím s těmi články o zákonech, co navrhuje Obama, to mě opravdu šokovalo, nevěděla jsem, že je něco takového vůbec možné :-/Ale na druhou stranu není vše jen černé nebo bílé.

---
marieke.pise.cz

12. 03. 2009 - 17:18

pro-zivot: Marieke, děkuju. Asi jsem si o vás ze začátku neudělala úplně nejpřesnější obrázek. Omlouvám se.

Ano, existují situace, kde není jiné řešení než potrat, třeba mimoděložní těhotenství (matka je bezprostředně ohrožena na životě a dítě stejně není možné zachránit). V takovém případě bych ani já proti potratu nic nenamítala. Ale to jsem považovala za tak samozřejmé, že se o tom není třeba nijak zvlášť rozepisovat.

---
pro-zivot.pise.cz